Au creat companii de miliarde de dolari înainte să fi împlinit 30 de ani

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

Mulţi antreprenori lansează afaceri la 20 şi ceva de ani, dar sunt rare cazurile în care aceste afaceri se transformă în companii în valoare de miliarde de dolari înainte ca fondatorii lor să fi împlinit 30 de ani.

Evan Spiegel, CEO şi cofondator al Snapchat, avea 21 de ani în 2011, când a fost lansată cunoscuta aplicaţie de mesagerie foto şi video. Spiegel a prezentat ideea pentru ceea ce avea să devină Snapchat în cadrul unui curs de design de produs la Universitatea Stanford: o aplicaţie mobilă cu ajutorul căreia prietenii să-şi trimită poze care să dispară pentru totdeauna în câteva secunde, notează CNBC.

În pofida lipsei de entuziasm cu care a fost întâmpinată iniţiativa lui Spiegel, Snapchat a cunoscut rapid un succes răsunător. Spiegel a renunţat la facultate pentru a se concentra asupra afacerii. Compania este evaluată în prezent la 16 miliarde de dolari.

Sean Rad este cofondatorul Tinder. Aplicaţia de întâlniri a fost lansată în 2012, când Rad avea 26 de ani. Înainte de Tinder, Rad, care a abandonat în 2006 studiile la Universitatea din California de Sud, îşi încercase norocul în domeniul antreprenoriatului cu alte două startup-uri. Unul dintre acestea, aplicaţia pentru celebrităţi Adly, s-a bucurat de un oarecare succes, potrivit Fast Company.

În ceea ce priveşte Tinder, Rad şi-a dorit să creeze o platformă care să le permită utilizatorilor să întâlnească oameni noi. Aplicaţia a devenit un adevărat fenomen cultural şi valorează în prezent câteva miliarde de dolari.

Povestea lui Mark Zuckerberg, cofondatorul Facebook, este bine-cunoscută. Zuckerberg a construit Facebook în 2004, în timpul facultăţii, când nu împlinise încă 20 de ani. Pe atunci, nimeni nu se aştepta ca site-ul creat într-o cameră de cămin să devină gigantul social media de astăzi. Cunoscut este şi faptul că Zuckerberg, care studia informatica la Universitatea Harvard, a renunţat la facultate pentru a lucra la dezvoltarea site-ului.

Compania are mai mult de 1 miliard de utilizatori activi la nivel mondial şi o capitalizare de piaţă de peste 340 de miliarde de dolari.

Serviciul de foto şi video sharing Instagram a fost lansat în 2010 de Kevin Systrom, care avea atunci 26 de ani, şi de Mike Krieger, 24 de ani. Systrom, CEO-ul companiei, şi-a dorit ca Instagram să se dezvolte cât mai repede posibil. După doi ani, Instagram avea 30 de milioane de utilizatori. Compania a fost cumpărată de Facebook în 2012, pentru 1 miliard de dolari. Instagram are în prezent peste 400 de milioane de utilizatori. Systrom şi Krieger au absolvit Universitatea Stanford.

Site-ul de închirieri de locuinţe pentru vacanţe Airbnb a fost creat de Brian Chesky, Joe Gebbia şi Nathan Blecharczyk în 2008. Cei trei aveau vârste cuprinse între 24 şi 26 de ani. La acea vreme, ideea de a revoluţiona o întreagă industrie era departe de ei. Chesky şi Gebbia încercau doar să strângă bani de chirie pentru apartamentul lor din San Francisco.

În 2012, Airbnb era deja evaluată la 1,3 miliarde de dolari, potrivit The Telegraph.

Chesky şi Gebbia au absolvit Şcoala de design Rhode Island, iar Blecharczyk a absolvit Universitatea Harvard.

Serviciile Airbnb sunt disponibile astăzi în peste 34.000 de oraşe din întreaga lume, iar site-ul are mai mult de 2 milioane de anunţuri. Compania este evaluată la peste 25 de miliarde de dolari.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...