România, lider la creşterea comerţului cu amănuntul din UE

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

Volumul comerţului cu amănuntul în România a crescut cu 9,6% în luna iulie 2015, comparativ cu aceeaşi lună a anului trecut, aceasta fiind cea mare creştere în ritm anual înregistrată de o ţară membră a Uniunii Europene, arată datele publicate, joi, de Oficiul European de Statistică (Eurostat).

 În zona euro, comerţul cu amănuntul a crescut cu 2,7% în ritm anual, în timp ce în Uniunea Europeană s-a înregistrat un avans de 3,3%. Comerţul cu amănuntul în UE 28 a fost influenţat de faptul că vânzările de produse non-alimentare au crescut cu 4,1%, în timp ce vânzările de alimente, băuturi şi ţigări s-au majorat cu 2,1% iar vânzările de combustibili au crescut cu 1,5%.

În luna iulie 2015, comparativ cu luna precedentă, comerţul cu amănuntul a înregistrat o creştere de 0,3% în zona euro şi un avans de 0,4% în Uniunea Europeană. Şi în acest caz, România se situează printre statele cu cea mai mare creştere a comerţului cu amănuntul (1,1%), fiind devansată doar de Estonia (2,5%) şi Germania (1,4%). Comerţul cu amănuntul în UE 28 a fost influenţat de faptul că vânzările de combustibili au crescut cu 0,6%, iar vânzările de produse non-alimentare au crescut cu 0,2% iar vânzările de alimente, băuturi şi ţigări au crescut cu 0,1%.

 În cazul României, Institutul Naţional de Statistică (INS) a informat că volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul, cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete, a crescut ca serie brută cu 5,6% în primele şapte luni din 2015 comparativ cu perioada similară din 2014, în principal datorită creşterii vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun, precum şi comercializării carburanţilor.

Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...