(FOTO și VIDEO) 10 cele mai periculoase drumuri din lume

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

De la Passo Stelvio din Italia, până la Zoji Pass India, sau alte drumuri periculoase de prin China sau Bolivia, pe toate vom încerca să vi le prezentăm în continuare. Fie că sunt drumuri în zig-zag, drumuri tunel sau drumuri spectaculoase de pe vârfuri de munţi, nu există nici-o îndoială că trebuie să ai curaj de leu pentru a le traversa.

De cele mai multe ori, aceste drumuri se găsesc în zone îndepărtate de civilizaţie, fără o infrastructură adecvată, ceea ce aduce la o rată a mortalităţii ridicată printre cei care se încumetă să le parcurgă. În cele ce urmează vă vom prezenta 10 din astfel de drumuri, care au căpătat faima de cele mai periculoase din lume.

„Drumul morţii”, Bolivia, face legătura între capitala ţării, La Paz, şi Coroico. Potrivit statisticilor, între 200 şi 300 de oameni mor în fiecare an pe respectiva şosea, care este mărginită de numeroase cruci care marchează locurile în care au avut loc accidente mortale – de obicei, locurile de unde s-au prăbuşit maşinile în gol. Şoseaua a primit titlul de „cel mai periculos drum din lume” din anul 1995, din partea Băncii Inter-Americane pentru dezvoltare.

Avem o singură ”bandă” de circulație, iar atunci când se întâlnesc două mașini lucrurile devin critice

Avem o singură ”bandă” de circulație, iar atunci când se întâlnesc două mașini lucrurile devin critice



Tunelul Guoliang
, China
se află în muntele Taihang din provincia Human. Un sătuc mic din Guoliang stă cocoţat pe partea de sus a muntelui, iar până acum ceva timp, singura modalitate de a ajunge la el era să înconjori o grămadă de stânci şi pante abrupte. Aşa că sătenii din regiune au hotărât să sape în stâncă un drum tunel, care le-ar uşura mult deplasarea. Tunelul săpat de aceştia, dar şi cu ajutorul guvernului chinez este lung de 1.200 de metri şi are o înălţime de 5 metri şi o lăţime de patru metri. Acum acest drum tunel a devenit o adevărată atracţie pentru turiştii iubitori de senzaţii tari.

cina_1



Autostrada Halsema, Filipine
.
Alunecările de teren şi căderile masive de stânci şi pietre sunt întâlnite de-a lungul autostrăzii Halsema ce legă două localităţi la nord de Luzon, o regiune din Filipine. Unele porţiuni ale drumului nu sunt asfaltate şi trec pe marginea unor văi de circa 300 metri înălţime. În timpul sezonului ploios, este aproape imposibil de călătorit pe acest drum.

Doar teribiliștii ar avea curajul să intre în aceste curbe cu o viteză mai mare de 20 km/h

Doar teribiliștii ar avea curajul să intre în aceste curbe cu o viteză mai mare de 20 km/h



Drumul spre Yakutsk, Rusia
Şoseaua Federală rusă leagă Moscova de oraşul siberian Yakutsk, acolo unde s-au înregistrat cele mai scăzute temperaturi din lume, în afara Antarcticii. În respectiva regiune, iarna durează circa 10 luni. Vara, maşinile înoată în noroi deoarece drumul nu este asfaltat şi pot rămâne blocate până la următorul îngheţ.

Ăsta e drum sau loc pentru băi în nămol?

Ăsta e drum sau loc pentru băi în nămol?

Trollstigen, Norvegia. I se mai spune şi drumul Trolilor şi este situat în regiunea norvegiană Rauma. Virajele strânse, urcările şi coborârile abrupte şi porţiunile de drum foarte dificile de parcurs îl fac atât de periculos, încât autorităţile norvegiene îl închid iarna şi la începutul primăverii din cauza ninsorilor abundente. Acest drum de munte atrage în mod deosebit turiştii amatori de senzaţii tari, căci are o înclinaţie de 9% şi 11 curbe tip „ac de păr”, totul într-un minunat peisaj montan.

norvegia



Şoseaua Sichuan, Tibet, China.
are o lungime de 2.412 kilometri, drumul porneşte de la Chengdu şi se termină la Lhasa, traversând 14 munţi cu înălţimi de 4.000 – 5.000 de metri. Călătorii pe această şosea au parte de privelişti uimitoare, dar şi de alunecări de teren şi căderi de stânci, care le pun viaţa în pericol în orice moment.

La pas, încetișor și ”pe de-a dreptul” ajungi mai rapid și e și mai sănătos

La pas, încetișor și ”pe de-a dreptul” ajungi mai rapid și e și mai sănătos

Pasul Stelvio, Italia. Situată în Alpii italieni, şoseaua traversează trecătoarea Stelvio şi îşi conduce turiştii printr-un peisaj care îţi taie răsuflarea. Nu este la fel de periculoasă ca celelalte din top, dar are, totuşi, 48 de curbe „ac de păr” situate la cota de 2700 metri deasupra nivelului mării. Este cunoscut de asemenea şi ca drumul ”celor trei limbi”, deoarece traversează mai multe localităţi unde se vorbesc limbile germană, italiană şi romancio.

Și aici e valabil comentariul de mai sus

Și aici e valabil comentariul de mai sus

Zoji Pass, India. Face legătura dintre unele localităţi din munţii Himalaya şi câmpiile de mai jos. Este un drum periculos cu precădere iarna şi din cauza căderilor masive de zăpadă. Zoji Pass ajunge până la cota de 3500 metri altitudine, iar în unele porţiuni drumul atinge lăţimea de doar 2 metri.

Aici deja trebuie funia și calități de alpinist

Aici deja trebuie funia și calități de alpinist

Drumul Fairy Meadows, Pakistan.Situat la poalele muntelui pakistanez de 8125 m, Nanga Parbat, Fairy Meadows este o destinaţie pitorească pentru excursioniştii, fotografii şi alpiniştii care vor să ajungă în vârful enorm pentru a se bucura de peisaj. Totuşi, a ajunge la Fairz Meadows nu este tocmai o experienţă atractivă. O parte a călătoriei implică supravieţuirea călătoriei pe un drum de 10 km. Călătoria durează o oră cu maşina şi se desfăşoară de-a lungul unui drum pavat cu pietre instabile rupte din vârfurile sterpe.
De la podul Raikot până la satul Tato, acest „drum“ oferă şoferilor toate caracteristicile nebuneşti ale unui traseu de munte. Este îngust, nepavat, abrupt şi, desigur, nu există nici un parapet pentru a preveni căderea Jeep-ului dvs. atâta timp cât rulaţi în jos, către chei. Nici măcar nu puteţi conduce până la Fairz Meadows; ultima porţiune a acestui drum trebuie parcursă ori cu bicicleta, ori pe jos. Un drum impresionant pentru aventurieri, Fairy Meadows cu siguranţă nu este recomandat celor slabi de inimă.

Aici parcă un catâr sau un măgar ar fi mai potrivit decât automobilul

Aici parcă un catâr sau un măgar ar fi mai potrivit decât automobilul


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...