FPTM: Noul format al „Zilei Vinului” a generat perderi de miliarde de lei

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

Noul format al „Zilei Naţionale a Vinului” a provocat pierderi de peste 8 miliarde de lei şi peste 100 mii de turişti. Cel puțin asta spun reprezentanții Federației de Promovare a Turismului din Moldova.

Conform calculelor Federaţiei, în acest an Sărbătoarea Vinului a fost vizitată de 25.000 de vizitatori dintre care 1.500 turiști străini. Anul trecut, la evenimentul din Piaţa Marii Adunări Naţionale au venit 130.000 vizitatori dintre care 15.000 turiști străini.

„Dacă în continuare fiecare va face ce dorește și mă refer aici la Ministerului Agriculturii și Industriei Alimentare al Republicii Moldova, și Oficiul Național al Viei și Vinului, care nu doresc o colaborare pe acest domeniu, și fac asemenea greșeli mari, agențiile de turism vor fi nevoite să colaboreze direct doar cu unii vinificatori care au posibilitate și infrastructura în baza unor înțelegeri sau contracte de colaborare astfel încât să direcționeze turiștii doar către acestea în diferite perioade ale anului fără a mai pune accent pe perioada specifica a Zilei Naționale a Vinului”, a spus președintele Federației de Promovare a Turismului din Moldova, Alexandru Filipschi.

Reprezentanții Federației spus că agențiile de turism și unitățile de cazare din țară au înregistrat pierderi mari în acest an.

La Moldexpo, Ziua Vinului a fost sărbătorită de circa 20.000 de oameni. Castel Mimi a fost vizitat de circa 1.500 vizitatori, în timp ce la Asconi a fost înregistrat cel mai mic număr de vizitatori – circa 500.

Pentru prima dată în acest an, Sărbătoarea Vinului s-a organizat într-un nou format. Organizatorii au renunţat la PMAN din cauza protestelor şi au decis să desfăşoare evenimentul la fiecare vinărie din țară.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...