Ce drumuri naționale vor intra în reparație în 2015

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

Pe parcursul anului 2015 vor fi semnate contracte pentru reabilitarea şi construcţia a 16 segmente cu o lungime de 330 km de drum în valoare de 287 de milioane de euro, anunță ministerul Transporturilor şi Infrastructurii Drumurilor.

Primul contract din acest an a fost semnat luni, pentru reabilitarea a circa 30 km de pe traseul Bălţi-Sărăteni.

Lucrările vor fi executate de compania portugheză MSF Engenharia S.A., care în următorii 2 ani va valorifica o investiţie de 36,3 milioane de euro, ca urmare a unei licitaţii organizate în conformitate cu directivele Băncii Europene pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare în domeniul procurărilor.

„În urma realizării acestui proiect, în doi ani, cetăţenii vor avea posibilitate să circule pe drum bun de la Chişinău până la Bălţi. În acest mod, practic dăm startul unor noi reabilitări de drumuri în 2015”, a declarat ministrul Transporturilor.

Pe traseul Bălţi-Sărăteni va fi reabilitat sistemul rutier existent. Pe unele sectoare de drumul va fi supralărgit și construit sistem rutier nou, vor fi amenajate intersecțiile, demolate şi construite podeţe, construite sistemele de colectare şi evacuare a apelor subterane și de suprafață.

Totodată, pe sectoarele supuse alunecărilor de teren vor fi executate lucrările pentru consolidarea terasamentului prin construcția piloților forați cu diametrul de 1,2 metri.

Printre cele 16 sectoare de drum pentru care vor fi organizate licitaţii se numără traseul Bălţi-Făleşti-Sculeni, Hânceşti-Leova-Cahul, drumuri de ocolire a oraşelor Cimişlia, Comrat, Vulcăneşti, Bahmut.

Cât priveşte banii acumulaţi din penalităţi, 4,2 milioane de euro, la prima etapă, vor fi achitate serviciile de elaborare a studiilor de fezabilitate şi proiectelor pentru reabilitarea altor drumuri din ţară.

„La moment, vorbim despre circa 2,2 milioane de euro necesare pentru proiectarea lucrărilor pe circa 500 km de drum. Din aceşti bani vom elabora inclusiv studiul de fezabilitate şi proiectele pentru construcţia drumului de ocolire a municipiului Chişinău, pe porţiunile noi”, a precizat Vasile Botnari.

Amintim că anul trecut a început reabilitarea traseelor naţionale R1: Chişinău-Ungheni-Sculeni şi R33: Hânceşti-Lapuşna-M1, Chişinău-Giurgiuleşti, Hâncești-Cimișlia. În acest scop vor fi investiţi circa 2,3 miliarde de lei din fondurile alocate anterior de Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, Banca Europeană de Investiţii şi Comisia Europeană.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...