Autoritățile capitalei și-au propus să reactualizeze Regulamentul privind plasarea publicității stradale

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

Un regulament privind plasarea publicității stradale va fi elaborat de autoritățile capitalei. Anunțul a fost făcut luni de către primarul interimar al municipiului Chișinău, Nistor Grozavu, în cadrul ședinței operative a Primăriei capitalei.

Prin acest document, autoritățile municipale intenționează să reducă numărul panourilor publicitare exterioare și să reglementeze locurile unde acestea pot fi amplasate. Astfel, șeful Direcției municipale arhitectură, Sergiu Borozan, a solicitat conducerii Primăriei capitalei să nu autorizeze amplasarea unor noi dispozitive pentru publicitatea stradală, iar autorizațiile existente să fie prelungite cu un an, până va fi definitivat noul regulament și aprobată o nouă lege a publicității, conform agenției Moldpres.

„Nu vom renunța definitiv la publicitatea stradală, dar vom opta pentru amplasarea organizată a panourilor, care să se încadreze în conceptul general al orașului. În regulament vor fi stipulate locurile unde pot fi amplasate panourile publicitare, iar ulterior, acestea vor fi scoase la licitație”, a afirmat Sergiu Borozan.

La rândul său, Nistor Grozavu a specificat că inițiativa de a elabora un nou regulament vine din partea unui grup de agenți economici care prestează servicii de publicitate stradală.

„Documentul va stabili modalitatea de plasare a publicității stradale, astfel ca să fie asigurată securitatea rutieră, cea a pietonilor, dar și aspectul estetic al orașului. Există în prezent un regulament din anul 2011, însă acesta conține mai multe lacune și trebuie actualizat. Agenții economici trebuie să înțeleagă că deja nimeni nu poate să vină să plaseze oriunde un panou publicitar”, a spus Grozavu.

Un proiect de decizie ce ține de aprobarea regulamentului privind publicitatea stradală în capitală va fi supus dezbaterilor publice în următoarele 2-3 săptămâni, iar ulterior va fi înaintat spre aprobare Consiliului Municipal Chișinău.

Potrivit datelor Primăriei mun. Chișinău, în perioada 2012-2017, în capitală au fost demontate peste 1400 de panouri publicitare.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...