4 posibile scenarii în cazul dispariției aeronavei Malaysia Airlines

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

Au trecut 4 zile de la dispariția de pe radare a aeronavei Boeing 777 Malaysia Arilines, iar echipele de căutare nu au găsit încă niciun indiciu care ar putea sugera ce s-a întâmplat cu zborul 370 și cu cei 239 de oameni de la bord.

Cei de la CNN au realizat 4 posibile scenarii care ar fi făcut posibilă misterioasa dispariție:

1. Detonarea unei bombe sau pregătirea unui eventual atac terorist

Se știe sigur că la bord se aflau doi cetățeni care aveau pașapoarte furate, dar acest lucru nu certifică nimic. Mai ales că cei doi urmau să zboare până în Europa, destinația lor finală nefiind Beijingul. Totodată, astfel de situații, când se circulă cu pașapoarte false sau furate se întâlnesc destul de des, mai ales în Asia.

Faptul că până în prezent nu s-au găsit resturi ale epavei ar putea fi un indiciu asupra existenței unei explozii la bordul aeronavei. Robert Francis, fost oficial aeronautic al SUA, a declarat pentru CNN că primul său gând când a aflat despre felul în care a dispărut Boieng-ul a mers către o explozie: ”din anumite motive la bord s-ar fi putut produce o explozie, fără ca piloții să bănuiască ceva”. ”Cert este că s-a întâmplat ceva fără precedent”, a adăugat Francis.

Totodată, apare și întrebarea dacă sateliții de pe orbita nu au înregistrat anumite imagini cu avionul. Specialiștii spun însă că acest lucru este foarte puțin probabil, deoarece sateliții imortalizează imagini de la distanțe de la 300 până la 1500 de km și sunt șanse mici să fi surprins momentul unei eventuale explozii.

2. Deturnarea

Înainte ca aeronava să dispară de pe radare, s-a înregistrat faptul că aceasta s-a întors din drum și revenea spre Kuala Lumpur. Totuși, nu există indicii suplimentare care ar susține ipoteza unei deturnări.

3. O defecțiune mecanică

Faptul că nu există resturi pe apele mării poate duce și la ipoteza unei amerizări, în urma căreia Boeing-ul s-ar fi scufundat întreg în apele oceanului. Dacă însă s-ar fi întâmplat acest lucru, specialiștii se întreabă de ce piloții nu au raportat problemele mecanice. Chiar dacă aeronava ar putea permite o astfel de amerizare (de genul celeia de pe râul Hudson), totuși, exista suficient timp pentru a trimite un SOS, lucru ce nu s-a întâmplat.

Totodată, avionul a avut o problemă la o aripă acum câțiva ani. Oficialii de la Malaysia Airlines spun însă că Boeing-ul a fost reparat la uzina care l-a produs și că era sigur pentru zbor.

Și specialiștii nu susțin prea mult această ipoteză, deoarece 777 este una dintre cele mai sigure aeronave cu care se efectuează zboruri în prezent. Pe acest tip de avion au fost efectuate mii de teste, fapt ce l-a transformat într-unul de nădejde. Totuși, de vreme ce a existat o problemă la aripă, iar reparațiile nu s-au făcut corespunzător, nu este exclusă total nici această ipoteză.

4. O eroare de pilotaj

Până acum nu există niciun indiciu asupra unei erori de pilotaj, dar specialiștii fac o paralelă între zborul Air France 447 prăbușit în Atlantic în 2009 și 370-ul Malaysia Airlines. Atunci o serie de erori de pilotaj au făcut ca Airbusul 330 să se prăbușească, iar motoarele și cutiile negre ale avionului au fost descoperite abia după doi ani de căutări.

Totodată, specialiștii amintesc de un alt accident petrecut cu un Boeing 777, cel din 2013, al Asiana Airlines, de pe aeroportul din San Francisco. Investigatorii sugerează că accidentul soldat cu 3 morți ar fi fost cauzat tot de o eroare de pilotaj, chiar dacă o concluzie finală încă nu a fost făcută.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...