Venituri în creștere pentru furnizorii de servicii TV; Cât câștigă operatorii din domeniu

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

Datele statistice privind evoluţia pieţei serviciului de televiziune (TV) furnizat contra plată (prin reţele de cablu, reţele satelit, IP TV şi MMDS) în primul semestru al anului 2014, atestă o creştere uşoară a veniturilor obţinute din vânzarea serviciului respectiv pe fundalul unei diminuări neînsemnate a numărului de abonaţi la acest serviciu.

În jumătate de an, volumul total al vânzărilor pe acest segment de piaţă a crescut cu 3,1 mil. lei (+3,8%) şi a totalizat circa 85,4 mil. lei, iar numărul de abonaţi la serviciul respectiv a scăzut cu 512 (-0,2%) şi a alcătuit circa 286 mii.

Urmare a acestei evoluţii, venitul mediu lunar per abonat al furnizorilor de pe piaţa serviciului TV contra plată a crescut cu 2,5% şi a alcătuit 50 lei. Acest indicator a fost depăşit de un singur furnizor de servicii IP TV – SA „Moldtelecom” – care a obţinut un venit mediu lunar per abonat de 67 lei.

La 1 iulie 2014, din totalul de 286 mii de abonaţi la serviciul TV contra plată 49,6% erau abonaţi la reţele TV prin cablu, 43,3% – la reţele IP TV, 5,3% – la reţele prin satelit şi 1,7% – la reţele MMDS.

La finele primului semestru al anului 2014, cotele de piaţă, în funcţie de cifra de afaceri, deţinute de cei mai mari furnizori de pe piaţa serviciului TV contra plată erau următoarele: SRL „Sun Communications” – 27,7%, SA „Moldtelecom” – 24,4%, SRL „AMT” – 4,3%, SRL „Focus sat” – 3,9%. Ceilalţi furnizori deţineau împreună o cotă de piaţă de 39,8%.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...