(INFOGRAFIC) Vânzările de vehicule electrice în 2013, de două ori mai mari decât în 2012

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

Vânzările de vehicule electrice înregistrează o tendință continuă de creștere, ele practic dublându-se an de an începând cu 2010, când au fost pentru prima dată puse în comercializare, arată o cercetare a Fundației Europene pentru Transport și Mediu.

Potrivit T&E, cel mai bine vândute modele în 2014 au fost noile lansate pe piață, Renault Zoe, Mitsubishi Outlander și Volvo V60 Plug-in. În același timp, modele populare în 2012, precum Opel Ampera, au pierdut mult din vânzări.

„Vehiculele electrice pot avea un rol important la trecerea spre un mod de mobilitate durabilă. Creșterea vânzărilor unor astfel de modele este determinată de nevoia producătorilor de automobile de a inova pentru a satisface reglementările în materie de CO2 din Uniunea Europeană”, susține Greg Archer, reprezentant T&E.

Cu toate acestea, cele 50 de mii de vehicule electrice reprezintă doar 0,4% din totalul vânzărilor de automobile noi în Uniunea Europeană în 2013.

Potrivit raportului, în Europa se vând aproximativ 25% din mașinile electrice la nivel mondial. Cel mai bine, astfel de modele se vând în California, datorită unor reglementări impuse de acest stat. T&E consideră că astfel de reglementări introduse și la nivelul Uniunii Europene ar crește considerabil vânzările unor astfel de vehicule.

Pentru 15% din emisiile de CO2 la nivel european sunt „responsabile” mașinile.

20.700 de euro este prețul de pornire al lui Renault Zoe, cel mai bine vândut vehicul electric la nivel european. Mașina are o autonomie de 210 km și o durată minimă de încărcare a bateriilor de 6 ore.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...