Un mort și șapte răniți după explozia din zbor a motorului unui avion al unei companii americane. Primele descoperiri ale experților

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

Un avion al companiei americane Southwest Airlines a aterizat de urgență pe aeroportul internațional Philadelphia din Statele Unite, după ce unul dintre motoare a explodat în timpul zborului. Avionul plecase de pe aeroportul La Guardia, din New York, și urma să aterizeze în Dallas. O femeie care stătea lângă hubloul spart a murit, iar alți 7 pasageri sunt răniți, dintre care unul este în stare critică.

Compania aeriană a transmis că avionul, Boeing 737-700, cu 143 de pasageri la bord și cinci membri ai echipajului a aterizat în siguranță pe aeroportul din Philadelphia.

Incidentul care a fost catalogat drept „unul neobișnuit, dar extrem de grav”, este investigat de Administrația Federală a Aviației din SUA. După aterizarea de urgență a aeronavei pe aeroportul din Philadelphia, o armată de specialiști în aviație au început să examineze în detaliu motorul explodat al Boeingului 737-700.

Aeronava era dotată cu motoare CFM International CFM56-7B, avea doar 18 ani vechime și fusese achiziționată de Southwest Airlines în anul 2000, la scurt timp după fabricație. Motorul avariat va fi transportat pentru o analiză în detaliu la sediul National Transportation Safety Board (NTSB), însă la o primă evaluare investigatorii au descoperit că o pală metalică a motorului era complet ruptă, iar metalul din interiorul motorului prezenta grave semne de uzură.

Practic, spun specialiștii, era o chestiune de timp până când un astfel de accident avea să se producă. Președintele NTSB, Robert Sumwalt, a declarat marți că una dintre cele 24 de elice din titanium care intră în componența motorului s-a rupt brusc, în timpul zborului. Este vorba despre a 13-a elice, a precizat Sumwalt, care crede că acesta a fost punctul de unde a început dezintegrarea motorului și explozia ulterioară, scrie Business Insider.

Însă anchetatorii mai trebuie să răspundă unei întrebări: de ce bucățile desprinse din motor au fost propulsate prin partea din față a acestuia, găurind astfel hubloul și fuzelajul avionului, și nu prin partea din spate, așa cum ar fi fost normal.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...