Toyota schimbă strategia: Toate modelele vor fi electrificate

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

Toyota a prezentat luni în Japonia noua strategie pentru dezvoltarea de mașini electrice și hibride pentru următorii ani.

Astfel, constructorul nipon va lansa 10 modele electrice la nivel global până la începutul anilor 2020. Primul dintre ele va fi dezvoltat exclusiv pentru piața din China, însă următoarele vor fi comercializate și în Europa, Japonia, India și Statele Unite ale Americii, scrie Automarket.ro

De asemenea, fiecare model dezvoltat de Toyota va beneficia de o versiune electrificată, indiferent că este vorba despre un hibrid, hibrid plug-in sau o versiune electrică. „Vehiculele electrificate sunt eficiente pentru un consum economic și sunt indispensabile pentru a rezolva actualele probleme de mediu. Prin urmare, numărul modelelor dezvoltate fără o versiune electrică va fi zero”, menționează constructorul într-un comunicat de presă.

Obiectivul este ca, până în 2030, Toyota să vândă 5.5 milioane de mașini hibride, plug-in hybrid, electrice și alimentate cu hidrogen, în timp ce numărul de mașini electrice și alimentate cu hidrogen va ajunge la un milion de unități pe an.

Noua strategie vine în contextul în care japonezii au anunțat în luna septembrie o alianță cu Mazda pentru dezvoltarea unei arhitecturi comune pentru mașini electrice. În plus, niponii sunt încrezători că vor dezvolta o baterie cu autonomie ridicată capabilă să se încarce în numai 6 minute.

Toyota este unul dintre pionierii tehnologiilor hibride prin lansarea lui Prius în 1997, însă japonezii au susținut ani de zile că mașinile electrice reprezintă doar o nișă îngustă de piață. În prezent, Toyota nu comercializează niciun model electric și are un singur hibrid cu încărcare la priză, însă acesta se vinde doar pe anumite piețe.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...