Topul celor mai valoroase branduri auto din lume; Toyota este lider

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

Revista Forbes a întocmit un top al celor mai populare 100 de branduri din lume. Toyota este singura marcă auto care a reușit să se plaseze în top 10.

Ca în fiecare an, publicația americană Forbes a publicat un top al celor mai valoroase 100 de branduri din lume. Spre deosebire de alte clasamente, care au la bază opinia consumatorilor, cel întocmit de Forbes calculează profitul giganților din industrie. Câștigători sunt cei care generează suficiente câștiguri în industrii în care imaginea mărcii joacă cel mai important rol.

Nu mai este o surpriză pentru nimeni că prima poziție continuă să-i aparțină gigantului american Apple, cu o valoare de brand de 154.1 miliarde de dolari. El este urmat de alte două nume grele de dincolo de Ocean, Google și Microsoft.

De altfel, Statele Unite este țara cu cel mai mare număr de reprezentanți în acest top (52), iar companiile care activează în domeniul tehnologiei sunt cele mai numeroase (17). Printre aceste nume mari au reușit să se strecoare și câteva branduri auto.

Toyota este cel mai bine cotat din clasament, reușind chiar să se plaseze în top 10. Gigantul japonez se află pe poziția a șasea în clasamentul Forbes, cu o valoare de brand estimată la 42.1 miliarde de dolari. În primul sfert al clasamentului, adică printre primele 25 de branduri din lume, se mai strecoară și alte nume cunoscute.

Spre exemplu, BMW apare pe locul 14 cu o valoare de brand de 28.8 miliarde de dolari. El este urmat îndeaproape de Mercedes-Benz, pe locul 20, cu o valoare de brand de 26 de miliarde de dolari. Surpriza auto în topul primelor 25 de brandui la nivel mondial este Honda. Constructorul japonez dovedește că are o imagine puternică și, la nivel mondial, numele său este sinonim cu profitabilitate și încredere. Japonezii s-au poziționat pe locul 23, cu o valoare de 25.2 miliarde de dolari.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...