TOP 6 cele mai vândute automobile electrice în 2014

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

Europenii au cumpărat anul trecut puţin peste 56.000 de maşini electrice, iar peste un sfert dintre acestea sunt exemplare ale modelului Nissan Leaf.

Conform statisticilor oficiale publicate astăzi de biroul european al mărcii Nissan, pe podium la capitolul vânzări europene se află, alături de Leaf (14.658 de unităţi, 26% cotă de piaţă), o rudă din Grupul Renault-Nissan, Renault Zoe (11.227 de unităţi, 20% cotă de piaţă). Astfel, cu 46% din totalul vânzărilor de electrice, Renault-Nissan conduce de departe cursa constructorilor auto la acest capitol.

Pe locul al treilea al topului se află Tesla Model S, foarte bine cumpărat în Norvegia. Modelul mărcii americane a reuşit să adune 8.734 de clienţi în cursul anului 2014, scrie Automarket.

Nissan leaf conduce pentru al patrulea an consecutiv acest clasament. „Observăm acum impactul pe care recomandările clienţilor lui Leaf le au în vânzări, pentru că 95% dintre aceştia sunt fericiţi să dea referinţe pozitive despre maşină, iar 50% susţin că nu se vor întoarce niciodată la diesel sau benzină. Acest tip puternic de promovare combinat cu o creştere a numărului de oameni care află despre ecomiile masive pe care le fac clienţii maşinilor electrice fac ca vânzările lui Leaf să crească în continuare”, spune Guillaume Cartier, senior vicepreşedinte Nissan Europa pe vânzări şi marketing.

În continuarea topului vânzărilor maşinilor electrice se află trei maşini germane: BMW i3 (5804 unităţi, 10% din piaţă), Volkswagen e-up! (5.365 de unităţi, 10%) şi Volkswagen e-Golf (3.328 de unităţi, 6%).

Interesant este faptul că analizele prelucrate de Nissan arată că posesorii modelului Leaf au parcurs anul trecut în medie 16.600 de kilometri, ceea ce depăşeşte clar media de kilometri parcurşi de posesorii modelelor pe benzină şi diesel la nivel european, situată la 11.500 de kilometri.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...