Tesla Motors devine Tesla. Cum a ajuns compania lui Elon Musk din pragul falimentului la succesul de azi

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

Tesla Motors şi-a schimbat de curând numele în Tesla Inc. Schimbarea aparent neînsemnată marchează o turnură simbolică pentru compania cunoscută preponderent pentru maşinile sale electrice.

Este o reafirmare a ambiţiilor companiei lui Elon Musk de a transcede domeniul care a consacrat-o şi a se extinde pe tărâmuri noi, în special pe cel al energiei regenerabile.

Cu acest prilej, publicaţia Business Insider reiterează parcursul companiei americane de-a lungul anilor, cu suişurile şi coborâşurile sale.

Tesla Motors a fost înfiinţată în 2003 de un grup de ingineri din Silicon Valley, printre care şi Elon Musk.

Musk nu a fost întotdeauna la cârma companiei. Până în 2007, CEO-ul Tesla Motors a fost Martin Eberhard, unul dintre fondatori, căruia i-a urmat inginerul israelian Ze’ev Drori.

Pe 1 februarie 2008, prima maşină Tesla Roadster i-a fost livrată chiar lui Musk, pe atunci preşedintele companiei.

Tesla a produs modelul Roadster, care costa 109.000 de dolari, până în ianuarie 2012 şi a vândut 2.450 de unităţi.

În octombrie 2008, Musk a preluat funcţia de CEO al companiei, care resimţea la acea vreme efectele crizei financiare. Situaţia se înrăutăţise în noiembrie, iar Tesla se afla în pragul falimentului. Pe ultima sută de metri, consiliul de directori a aprobat o finanţare salvatoare de 40 de milioane de dolari.

În martie 2009, Tesla a prezentat prototipul pentru Model S, iar până în luna mai fuseseră făcute deja peste 1.000 de rezervări. Tot în mai, germanii de la Daimler au făcut un pariu pe termen lung pe Tesla, cumpărând 10% din acţiunile companiei.

De asemenea, în iunie 2009, Tesla a primit 465 de milioane de dolari din partea Departamentului pentru Energie, pe care l-a rambursat în mai 2013.

Compania a fost cotată la bursă în vara anului 2010.

În octombrie 2011, Elon Musk a prezentat o versiune beta a Model S, iar în februarie 2012 prototipul pentru Model X, care a fost foarte bine primit de public.

La mijlocul anului 2012 au fost demarate livrările pentru Model S. Model X a intrat în producţie la sfârşitul anului 2015.

În februarie 2014, Tesla a anunţat că va construi o uriaşă fabrică de baterii, Gigafactory, în Nevada. În toamna aceluiaşi an, Elon Musk a prezentat sistemul Autopilot, care permite maşinii să meargă fără şofer, dar şi să se parcheze singură.

În 2015, Telsa şi-a făcut marea intrare în domeniul energiei cu Powerwall, o baterie reîncărcabilă pentru locuinţe, şi Powerpack, o baterie pentru uz comercial.

În mai 2016, Tesla a dezvăluit prototipul Model 3, cea mai ieftină maşină a sa. Maşina promite o autonomie de 340 de kilometri şi accelerează de la 0 la 100 de kilometri în şase secunde, iar preţurile pornesc de la 35.000 de euro. Tesla intenţionează să lanseze maşina până la sfârşitul anului 2018.

Renuntarea la „Motors” este precedată de cumpărarea companiei SolarCity pentru 2,6 miliarde de dolari, tranzacţie aprobată în noiembrie 2016. Potrivit unor observatori, mişcarea pavează drumul lui Musk către transformarea Tesla într-un imperiu al energiei solare.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...