(SONDAJ) Cât de mult sunt influențați moldovenii de publicitate în alegerile lor

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

82% de moldoveni au declarat că atunci când cumpără produse nu țin cont de publicitatea pe care au văzut-o în legătură cu aceste produse. Această cotă se referă numai la respondenții ce s-au declarat conștienți de influența publicității și au numit publicitatea drept principalul motiv de cumpărare, această pondere exclude respondenții care cumpără anumite produse din necesitate și în același timp care recunosc valoarea mărcilor, devenite branduri datorită campaniilor de publicitate, potrivit unui sondaj realizat de către Magenta Consulting.

Marea majoritate a acestor respondenți sunt de la țară, zona de sud a Republicii Moldova, au de la 16 la 20 de ani și peste 50 de ani și sunt văduvi sau văduve. Totuși, printre cele 11% de intervievați care au recunoscut că atunci când fac o alegere la cumpărături țin cont de reclamă majoritatea sunt de la oraș, regiunea centrală a țării, au între 31 și 40 de ani, sunt căsătoriți, dețin studii superioare și au un venit lunar per familie între 3000 și 10000 de lei.

Cel mai mult moldovenii se ghidează după tendințele publicității atunci când au de cumpărat electrocasnice – 30%, cosmetică decorative sau produse de îngrijire a corpului – 24%, produse alimentare – 23% și telefon sau accesorii pentru telefon – 20%.

Publicul țintă al reclamei

Iar mediul care cel mai bine transmite mesajul reclamei către noi, consumatorii, este cel tradițional, adică televiziunea – 76%. Aici, din această categorie, majoritate sunt reprezentați de femei, locuitori ai mediului rural, regiunea de nord a Moldovei, cei cu vârsta cuprinsă între 40 și 50 de ani și peste 60 de ani, atât casnice cât și liber profesioniștii.

Cea de-a doua sursă de informare publicitară este mediul online – 23%. Publicul țintă de aici este mai numeros printre bărbați, moldoveni din sudul țării, cei ce au între 22 și 25 de ani împliniți, sunt celibatari sau se află într-o relație de concubinaj, dețin propria afacere sau au un venit lunar per familie între 10 și 15 mii de lei.

Pe al treilea loc după popularitate în promovarea reclamei sunt, bineînțeles panourile stradale sau publicitatea outdoor. Mai atenți la panourile publicitare sunt femeile, cei ce stau la oraș, cei din regiunea de centru a Moldovei, care au între 50 și 60 de ani, văduve sau văduvi, persoane aflate în concubinaj și cei ce dețint studii medii de specialitate.

mijloace de cumunicare unde publicitatea a fost observata

Sondajul a fost realizat de Magenta Consulting pe un eșantion probabilistic stratificat multistadial de 1129 de respondenți, cu o marjă de eroare de +/-3% la un nivel de încredere de 95%.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...