Publicitatea electorală la posturile lui Plahotniuc, de 10 ori mai scumpă decât la Moldova 1

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

Un minut de publicitate electorală la posturile de televiziune care fac parte din trustul General Media Group, controlat de către oligarhul Vladimir Plahotniuc, costă și de 10 ori mai scump decât la alte canale TV.

Astfel, la Prime TV, un minut de publicitate costă 4.000 de euro, adică de nu mai puțin de 10 ori mai mult decât la postul public de televiziune Moldova 1, unde un minut de publicitate poate fi achiziționat pentru 400 de euro.

Nici la celelalte posturi ale trustului publicitatea nu costă mult mai ieftin. Astfel, Publika oferă un minut pentru 2.500 de euro, în timp Canal 3 și 2 Plus solicită 2.000 de euro.

Prețurile cerute de televiziunile controlate de către oligarh sunt uriașe în comparație cu cele de la alte posturi. Astfel, un minut de publicitate la Jurnal TV costă 630 de euro. Pro TV solicită 600 de euro pentru un minut de publicitate electorală, la fel de mult ca și RTR Moldova. Următorul post într-un top al celor mai mari prețuri este TV 7, care solicită 520 de euro per minut.

Nu este prima campanie electorală în care posturile din trustul controlat de către Plahotniuc solicită prețuri pentru publicitate mult mai mari decât alte canale TV din țară. Experții media sunt de părere că oligarhul barează astfel accesul concurenților electorali incomozi sau care nu dispun de suficiente fonduri pentru a achiziționa publicitate.

Aceste prețuri au fost prezentate de către posturile de televiziune în cadrul declarațiilor radiodifuzorilor privind politica editorială pe timpul campaniei electorale, depuse la CEC.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...