Proiectele de interconexiune în sectorul energetic dintre Moldova și România, discutate la Chișinău

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

Coordonarea proiectelor de interconexiune a rețelelor de transport energie electrică și gaze naturale dintre Republica Moldova și România au fost discutate astăzi la Chișinău în cadrul reuniunii Grupului comun de lucru în domeniul energiei din cadrul Comisiei interguvernamentale România – Republica Moldova.

În cadrul discuțiilor s-au abordat subiecte ce țin de prelungirea gazoductului Iași – Ungheni pe teritoriul Republicii Moldova până la Chișinău, iar în România până la Onești. Pe partea de energie electrică s-au discutat acțiunile viitoare privind realizarea primei interconexiuni asincrone, Isaccea – Vulcănești – Chișinău. În prezent este în curs de realizare studiul de fezabilitate al acestei interconexiuni de energie electrică, realizat de către un consorțiu condus de ISPE.

La propunerea Corinei Popescu, Secretar de Stat la Ministerul Energiei din România, a fost decis constituirea a două grupe de experți, atât pe dimensiunea gazelor naturale, cât și pe cea de energie electrică, care se vor preocupa de coordonarea lucrărilor de realizare a proiectelor la nivel tehnic, și a unui grup, care va răspunde de componenta investițională.

În cadrul reuniunii, directorii întreprinderilor Moldelectrica și Transelectrica, Ghenadie Dimov și Toni Teau, au semnat Acordul de colaborare în domeniul energiei electrice între două întreprinderi, care presupune lucrări de investiții pentru modernizarea și dezvoltarea infrastructurii în sectorul energiei electrice din Republica Moldova, acordarea de asistență tehnică prin punerea la dispoziție de experți și specialiști de înaltă calificare, etc.

Potrivit unui comunicat remis presei, documentul mai stabilește că CNTEE Transelectrica SA și ÎS Moldelectrica vor coopera la implementarea proiectelor privind realizarea lucrărilor complementare interconexiunilor Isaccea – Vulcănești – Chișinău, Iași – Ungheni – Strășeni, Suceava – Bălți, precum și la construcția stațiilor back-to-back pentru fiecare linie în parte.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...