Probleme tot mai mari la Moscova: S-ar putea tăia și din bugetul Apărării

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

Bugetul militar al Rusiei ar putea fi redus anul acesta cu circa 10% ca urmare a crizei economice provocate de sancţiunile occidentale şi de scăderea preţului petrolului, a declarat luni şeful companiei ruse producătoare de armament Rostec, Serghei Cemezov, prezent la Expoziţia de armament IDEX-2015 de la Abu Dhabi, din Emiratele Arabe Unite, transmite agenţia Reuters.

Luna trecută, ministrul rus de finanţe, Anton Siluanov, a anunţat o posibilă diminuare generală cu 10% a tuturor capitolelor de cheltuieli în bugetul de stat, cu excepţia sectorului apărării, domeniu considerat prioritar de preşedintele Vladimir Putin.

Dar acum şi ministerele de forţă încep să simtă efectele crizei, iar în aceste condiţii reducerea cheltuielilor ar putea afecta şi armata, a declarat Cemezov, unul dintre responsabilii ruşi aflaţi pe lista celor vizaţi de sancţiunile statelor occidentale în urma conflictului din Ucraina şi, de asemenea, considerat un apropiat al preşedintelui Putin.

Şeful Rostec dăduse asigurări în luna septembrie că sancţiunile occidentale nu vor avea efecte negative asupra industriei ruse de apărare, dar acum admite că este nevoie de unele ajustări.

Totuşi, el consideră că sancţiunile au şi efecte favorabile pentru complexul militar-industrial rusesc, întrucât ele dau acestuia un impuls să producă propriile echipamente, fără să mai depindă de importuri. „Înaintea sancţiunilor, făceam achiziţii din Ucraina, care dispune de numeroase unităţi de producţie militară. Intenţionăm ca până în anul 2017 să înlocuim toate importurile”, a indicat Cemezov.

De asemenea, el consideră că exporturile de armament pot compensa din pierderile generate de scăderea preţului petrolului, aprecierea dolarului fiind în plus benefică pentru aceste exporturi.

Potrivit lui Cemezov, în prezent companiile ce alcătuiesc complexul militar-industrial rus au comenzi ferme la export în valoare de circa 40 de miliarde de dolari pentru următorii 3-4 ani, principalii clienţi fiind India, China, state din Orientul Mijlociu şi America Latină.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...