Poziţia oficială a Comisiei Europene privind interzicerea automobilelor diesel

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

Interzicerea automobilelor diesel în orașele europene ar putea afecta capacitatea producătorilor auto de a investi în vehicule cu emisii zero, este avertismentul Comisiei Europene transmis miniștrilor Transporturilor din blocul comunitar, transmite Reuters, potrivit Agerpres.

Într-o scrisoare analizată de Reuters, Elzbieta Bienkowska, comisarul european pentru piață internă, industrie, antreprenoriat și IMM, afirmă că nu vor exista beneficii în cazul prăbușirii pieței automobilelor diesel, iar pe termen scurt autoritățile ar trebui să se concentreze pe forțarea producătorilor auto să reducă emisiile periculoase de oxid de azot la limita acceptată de reglementările UE.

Vedeţi şi: Un nou scandal în jurul Volkswagen: Au conspirat pentru stabilirea preţurilor sistemelor de tratare a emisiilor diesel

„Deși sunt convinsă că ar trebui să ne îndreptăm rapid spre vehicule cu emisii zero în Europa, autoritățile și industria auto nu pot fi interesate de un colaps rapid al pieței europene a automobilelor diesel, ca rezultat al interzicerii acestor vehicule pe plan local”, a explicat Bienkowska.

„Doar ar priva industria de fondurile necesare pentru a investi în vehicule cu emisii zero”, avertizează oficialul european.

Principalii producători auto din Germania au făcut investiții semnificative în tehnologia diesel, dar de la izbucnirea scandalului emisiilor de la Volkswagen — în 2015 — temerile privind poluarea vehiculelor a dus la verificări amănunțite în industria auto, în special a nivelului de oxid de azot, care provoacă boli respiratorii și afectează mediul.

Bienkowska le-a spus miniștrilor Transporturilor că este îngrijorată în legătură cu recentele încălcări ale reglementărilor privind emisiile de la Audi și Porsche, descoperite de procurori și nu de autoritățile germane.

De asemenea, oficialul solicită ca toate mașinile cu emisii excesiv de ridicate de oxid de azot să fie scoase de pe drumurile europene dar susține că producătorii auto ar trebui să acționeze în mod voluntar.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...