Mark Zuckerberg: Facebook se luptă continuu cu Rusia. Ce declarații a mai făcut fondatorul rețelei în audierile pe marginea Cambridge Analytica

Mark Zuckerberg: Facebook se luptă continuu cu Rusia. Ce declarații a mai făcut fondatorul rețelei în audierile pe marginea Cambridge Analytica

Facebook se luptă continuu cu operatori ruşi care încearcă să îi exploateze platforma de socializare, a spus CEO-ul companiei, Mark Zuckerberg, marţi, în timpul audierii sale la comisiile de Comerţ şi Juridică ale Senatului american, scrie BBC, citat de news.ro.

„Ei vor continua să devină mai buni”, a spus Mark Zuckerberg, prezent la audiere în urma izbucnirii scandalului Cambridge Analytica.

Zuckerberg a dezvăluit că Robert Mueller, consilierul special care a investigat presupusul amestec al Rusiei în alegerile din 2016, a intervievat angajaţi Facebook, dar nu și pe el. „Colaborarea noastră cu acest consiliu este confidenţială”, a spus Zuckerberg.

Senatorii americani au atras atenţia asupra dificultăţii pe care Facebook o va întâmpina în demersul de verificare a surselor fondurilor investite în reclame politice, precizând că o operaţiune a Rusiei ar putea folosi o companie offshore şi o adresă de e-mail. Zuckerberg a spus că senatorii au dreptate în legătură cu această temă.

El a afirmat că Facebook dezvoltă în prezent noi instrumente pentru a identifica conturi false. „Sunt oameni în Rusia angajaţi să încerce să exploateze sistemele noastre, precum şi alte sisteme. Trebuie să investim în a ne dezvolta şi în acest domeniu”, a spus Mark Zuckerberg.

Răspunzând unei intervenţii a senatorului Tom Udall, Zuckerberg a afirmat că cel mai important lucru care îl preocupă în prezent este să se asigure că nu va interveni nimeni în alegerile care vor avea loc în acest an.

În timpul audierii, co-fondatorul Facebook a mai spus că, privind în urmă, înţelege că a fost o greşeală să creadă că datele deţinute de Cambridge Analytica au fost şterse, fără să verifice adevărul. Mark Zuckerberg a spus că faptul că Facebook nu a interzis această companie în 2015 a fost o „greşeală”.

„Cambridge Analytica era advertiser în 2015, aşa că Facebook ar fi putut interzice compania când am aflat prima dată despre colectarea de date. Nu am făcut acest lucru. Acea decizie a fost o greşeală”, a spus CEO-ul Facebook.

Potrivit lui Zuckerberg, companiile Cambridge Analytica, SCL şi AggregateIQ sunt interzise. Însă, el a precizat că nu crede că Facebook înlătură de pe platformă lideri individuali ai acestor companii.

Senatorul Chuck Grassley l-a întrebat pe CEO-ul Facebook câte cazuri de transfer de date impropriu au fost înregistrate. Zuckerberg a răspuns că în prezent compania lucrează la un audit pentru a afla şi că Facebook va da dovadă de mai multă „proactivitate” în acest sens.

Senatorul Bill Nelson i-a spus lui Zuckerberg că „dacă Facebook nu se va aduna”, nimeni nu va mai avea intimitate. „Dacă Facebook şi alte companii online nu vor rezolva aceste invadări ale intimităţii, atunci va trebui să facem noi asta. Noi, Congresul”, a afirmat el.

Zuckerberg a mai spus că există două categorii largi de date pe Facebook – conţinutul pe care o persoană alege să îl împărtăşească şi date care sunt conectate pentru ca reclamele prezentate utilizatorilor să fie relevante. „Utilizatorii au control deplin asupra ambelor categorii”, a arătat el, potrivit The Guardian.

El a mai spus şi că încercarea companiei de a combate discursul instigator la ură înregistrează „o rată de eroare mai mare decât ar fi cifra cu care ar fi mulţumit”.

Mark Zuckerberg a mai precizat, între altele, că nu consideră că Facebook deţine vreun monopol şi că va exista întotdeauna o versiune gratuită a platformei.

Scandalul Cambridge Analytica a izbucnit în luna martie. Atunci a fost raportat faptul că firma susţinută de Robert Mercer, simpatizant al lui Donald Trump, şi condusă în trecut de Steve Bannon, fost consilier al actualului preşedinte american, a obţinut informaţii personale a 50 de milioane de utilizatori Facebook fără a avea permisiunea. Aceste informaţii au fost folosite pentru a influenţa procesul electoral din 2016.

Cifra s-a dovedit a fi mult mai mare, iar reprezentanţi ai Facebook au transmis că peste 70 de milioane dintre cei 87 de milioane de utilizatori afectaţi sunt din Statele Unite, peste 1 milion, din Filipine, Indonezia şi Marea Britanie. Alte peste 2,5 milioane, din Uniunea Europeană.

0