Încă un angajat din Orhei al ÎS „Gările și stațiile auto”, reținut de CNA în cadrul dosarului pornit la începutul lui 2018

Încă un angajat din Orhei al ÎS „Gările și stațiile auto”, reținut de CNA în cadrul dosarului pornit la începutul lui 2018

Încă un angajat al ÎS „Gările și stațiile auto”, filiala Orhei, a fost reținut în dosarul colectărilor ilicite de bani de la șoferi. Potrivit CNA, este vorba de un controlor de bilete din cadrul întreprinderii a fost reținut sâmbătă de procurorii anticorupție și ofițerii CNA, fiind bănuit de complicitate la schema de colectare ilicită a mijloacelor financiare de la șoferii de curse naționale și internaționale în care figurează zeci de angajați.

Persoana a fost plasată în izolatorul CNA pentru 72 de ore și este cercetată în dosarul pornit la începutul anului 2018, unde mai mulţi funcţionari ai întreprinderii sunt învinuiţi de organizarea unei scheme infracţionale, prin intermediul căreia se colectau milioane de lei de la şoferi pentru acoperirea mai multor abuzuri, comise în domeniul traficului de pasageri.

Citiți și: Încă două persoane au fost reţinute în dosarul Gărilor şi staţiilor auto

Amintim că, în iulie curent, CNA şi procurorii au reţinut mai mulţi şefi de filiale teritoriale, dispeceri, controlori şi casieri, aceştia fiind puşi sub învinuire pentru comiterea infracţiunilor de corupere pasivă, activă şi abuz de serviciu. Potrivit informaţiilor acumulate, şoferii de curse naţionale şi internaţionale erau obligaţi să transmită zilnic sume fixe de bani casierilor care, la rândul lor, acumulau, până la finalul zilei, banii de la conducătorii tuturor mijloacelor de transport care intrau în Gară, după care transmiteau banii mai departe, conform ierarhiei.

În urma investigaţiilor, s-a constatat că suma colectată lunar, prin intermediul acestei scheme, se ridica la 1,5 milioane de lei – bani percepuţi drept mulţumire din partea şoferilor pentru scutirea lor de controale. Asta deoarece, majoritatea unităţilor de transport admiteau mai multe abateri, între care surplusul de pasageri, încălcarea graficului de circulaţie, lipsa evidenţei biletelor cumpărate etc. Pentru a nu fi supuşi verificărilor şi sancţiunilor, aceştia erau obligaţi de operatorii de transport să achite taxe ilicite pentru fiecare unitate.

Investigaţiile în acest caz continuă pentru deconspirarea tuturor beneficiarilor schemei.

Procuratura anticorupţie conduce urmărirea penală.

0