Google s-ar putea să te taxeze dacă blochezi reclamele online

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

Dacă te-ai obișnuit să folosești un adblocker pentru a bloca majoritatea reclamelor pe care le vezi online, Google s-ar putea să îți ceară să achiți o anumită taxă.

Foarte mulți utilizatori de PC-uri s-au săturat să vadă online reclame invazive, cu sunet, care apar atunci când te aștepți mai puțin. Alternativa este să-ți instalezi o extensie în browserul tău preferat al cărei scop unic implică blocarea acelui tip de conținut. Din păcate, astfel de practici au efecte dureroase asupra publicațiilor online cu conținut editorial de calitate care își câștigă cea mai mare parte a banilor din acele reclame pe care tu nu le mai vezi.

Începând cu 2018, Google va implementa un set stufos de schimbări în Chrome pentru a bloca nativ reclamele care nu sunt în conformitate cu standardele de bună practică din domeniu. Până atunci însă, Google a decis să facă un gest frumos pentru publicațiile care trăiesc din reclame.

Google va implementa pe unele site-uri un sistem prin care utilizatorii de AdBlock sunt invitați să plătească o mică taxă pentru a vedea conținutul online. Noua funcție este intitulată Funding Choices și se pare că a fost deja implementată într-un număr semnificativ de teritorii, chiar dacă este marcată ca fiind în beta.

Ideea este ca Google să colaboreze cu publisherii pentru a stabili ce vor aceștia să se întâmple când gigantul din Mountain View identifică persoane care utilizează un adblocker. Unii dintre ei au optat deja pentru afișarea unei notificări prin care internauții sunt avertizați fie să dezactiveze extensia buclucașă pentru respectivul site, fie să plătească o taxă pentru a elimina toate reclamele.

,,Funding Choices ne permite să avem o conversație cu vizitatorii ce folosesc adblockere vizavi de modul în care funcționează afacerea noastră și să le oferim alegerea de a ne trece site-ul pe lista albă sau de a contribui financiar la redacția noastră.” Vicepreședintele de vânzări al Business Insider a fost foarte încântat de noul model.

În perioada de probă, Funding Choices a fost implementat în America de Nord, Regatul Unit, Germania, Australia și Noua Zeelandă, dar nu ar trebui să dureze foarte mult până când va fi implementat la nivel global.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...