(GALERIE FOTO) Cele mai tari 12 maşini germane din istorie

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

Ştiu că îţi plac maşinile germane. Nu trebuie să te fereşti, e ceva normal. Şi, ce-i drept, şi mie îmi plac maşinile făcute în Germania – evident, nu toate, dar există câteva care mi-au trezit interesul de-a lungul anilor. Şi pentru că sunt un băiat bun, am făcut o listă cu ele.

În România, fascinaţia pentru maşinile germane este foarte mare şi nu prea poate fi explicată. Poate că ne plac maşinile nemţeşti fiindcă dau impresia de acea calitate „made in Germany” vestită pe vremuri sau pentru că nu am avut acces, timp de câteva decenii, la automobilele care erau la ani lumină distanţă faţă de bătrânele Dacii în ceea ce priveşte calitatea.

Într-o anumită măsură, şi mie îmi plac maşinile construite în Germania. Aşa că am hotărât să fac o listă cu 12 nemţoaice care şi-au pus destul de tare amprenta asupra industriei auto şi a vieţilor oamenilor. Nu este vorba doar despre maşini foarte rapide sau despre modele care se laudă cu performanţe extraordinare. E vorba doar despre maşini care te fac să spui „uau” de fiecare dată când le vezi pe şosea. Nu trebuie să explici nimănui ce e chestia aia, fiindcă ştii că e mişto. Ca de obicei, această listă nu exprimă neapărat opinia întregii redacţii ProMotor, ci a fost realizată după principiul „ce îmi place mie”.

Audi Quattro

Audi a anunţat recent că a vândut şase milioane de maşini cu sistemul de tracţiune integrală quattro, ceea ce e destul de impresionant. Dar aceste cifre de vânzări nu ar fi existat dacă modelul numit quattro nu ar fi făcut ravagii în lumea raliurilor din anii ’80, obţinând două campionate mondiale – în 1982 şi 1984, precum şi două locuri doi – în 1983 şi 1985.

audi-quattro-1
Have no fear, Quattro is here!

Din fericire, a existat şi o variantă de stradă, care mai este cunoscută şi după numele Ur-Quattro (adică primul Quattro). Evident, a avut parte de tracţiune integrală, dar şi de un motor turbo de 2,1 litri care produce 200 CP şi 285 Nm. Sprintul de la zero până la 100 km/h are nevoie de doar 7,1 secunde, iar viteza maximă este de 220 km/h. Şi da, 220 km/h e foarte mult pentru 1980.

Audi RS2 Avant

E un break cu 315 CP. Vrei mai mult? Ok. A fost primul model din seria supersportivă RS a celor de la Audi şi a fost dezvoltat în colaborare cu Porsche. Şi când spun „în colaborare” mă refer la faptul că Porsche s-a jucat destul de mult cu motorul Audi de 2,2 litri, dar şi la faptul că maşina a fost construită de Porsche în fabrica din Zuffenhausen, unde a fost construit şi vestitul 959 (despre care o să citeşti puţin mai jos).

audi-rs2-1
Bunicul lui RS6 din prezent

Totodată, a primit binecunoscutul sistem de tracţiune integrală quattro pentru a transmite cât mai eficient puterea către şosea, iar rezultatul a fost un veritabil „sleeper” – adică o maşină care nu pare că poate să facă mare lucru, dar care lasă în ceaţă foarte multe maşini sport.

În plus, cred că e unul dintre cele mai arătoase Audi-uri făcute vreodată (da, ştiu, nu e toată lumea de acord cu mine la capitolul ăsta).

BMW M5 E39
Ca să fiu bine înţeles de la bun început, aici este vorba despre adevăratul M5 E39, şi nu despre acele exemplare de Seria 5 care s-au transformat peste noapte în M5 prin adăugarea unor embleme M cumpărate din târg. Fiindcă, aşa cum ar trebui să ştim cu toţii, o emblemă M şi nişte jante mai mari nu duc la o creştere a puterii.

bmw-m5-2Nici prea plictisitor, nici prea arogant

Revenind la „the real thing”, acesta are o imagine de bad boy veritabil. Nu ştiu, e ceva cu farurile şi cu spoilerele alea care îl facă să arate pur şi simplu obraznic. Iar V8-ul de 4,9 litri de şcoală veche cu 400 CP completează frumos tabloul unei maşini care întorcea toate privirile în 1998.

BMW Z3 M Coupe
Un model foarte rar, care a devenit extrem de dorit de toţi pasionaţii de modele sportive BMW. Cu o ţinută de drum impecabilă, motoare preluate de la M3 şi un design ciudăţel, Z3 M Coupe va deveni cu siguranţă o maşină clasică în viitor.

bmw-z3-m-coupe-13Şi da, i se zice „bread van”, adică maşina de pâine. Aş vrea şi eu o astfel de maşină de pâine…

Volkswagen Golf GTI

Prima generaţie a lui Golf GTI a marcat începutul unei noi ere – cea a hot hatch-urilor europene. Cu o greutate de doar 810 kg şi un motor de 1,8 litri care produce 110 CP, micuţul Golf poate să îţi ştampileze un zâmbet imens pe faţă, atât timp cât poţi să trăieşti fără ABS, ESP şi servodirecţie.

volkswagen-golf-gti-3-door-7Dacă n-are dungă roşie pe grila radiatorului nu e GTI!

Porsche 550 Spyder

O maşină extrem de simplă, lansată în anul 1953 cu scopul de a participa la curse. Şi a tot participat şi a tot câştigat vreme de mai mulţi ani, inclusiv prestigiosul eveniment Carrera Panamericana din 1954.

Motorul era un micuţ de 1,5 litri cu patru cilindri care a fost gâdilit pentru a produce 110 CP, ceea ce a dus la o viteză maximă de aproximativ 220 km/h. În 1953. Fără acoperiş.

Dar, cu toate acestea, evenimentul care a propagat şi mai mult numele 550 Spyder în lume a fost tragicul accident suferit de tânărul James Dean, care a murit la vârsta de 24 de ani într-un Porsche 550 Spyder în 1955.

În prezent, un 550 Spyder original costă în jur de patru milioane de dolari americani, însă există destul de multe companii care se ocupă cu construcţia de replici fidele.

Porsche 959
Ştii noul Porsche 918 Spyder? Dacă da, atunci trebuie să ştii că e un fel de urmaş spiritual al lui Porsche Carrera GT, care la rândul său e urmaşul spiritual al lui Porsche 959.

Dacă nu ştii ce e acela un Porsche 959, atunci îţi spun eu: atunci când a apărut în 1986 a devenit instantaneu cea mai rapidă maşină de stradă din istorie şi cea mai avansată maşină din punct de vedere tehnologic. Totodată, a fost una dintre primele supermaşini cu sistem de tracţiune integrală, iar caroseria a fost făcută din kevlar şi aluminiu, ceea ce a dus la o greutate de doar 1.450 kg.

porsche-959-2
Ştiu că te-ai jucat cu el în NFS:Porsche…

În varianta de bază, motorul boxer biturbo de 2,9 litri produce 444 CP, ceea ce a fost suficient pentru a obţine un sprint de la zero până la 100 km/h în 3,7 secunde şi o viteză maximă de 314 km/h. Dar asta nu e tot, fiindcă a existat şi o variantă sport, care a primit şi mai multă putere, ceea ce a dus şi la o viteză maximă mai mare – 317 km/h.

Mercedes-Benz 280SL Pagoda (W113)
Uită-te la ea. Mai trebuie să spun şi altceva? E pur şi simplu superbă. Şi, ca şi cum nu ar fi fost de ajuns, se conduce surprinzător de bine pentru o maşină lansată în 1963.

mercedes-benz-280-sl-8
Eleganţă pe patru roţi

SL-ul W113 a fost prima maşină sport din istorie cu caroserie gândită pentru siguranţă, preluând multe dintre elementele prezentate pe S-Class-ul W111 din 1959, precum interiorul cu margini rotunjite şi zonele de impact faţă/spate.

Mercedes-Benz 300SL (W198)
La fel cum Porsche 959 a fost cea mai rapidă maşină de serie din timpul său, Mercedes-Benz 300SL a obţinut acelaşi titlu în 1954, când a intrat în producţie ca maşină de stradă, la doi ani de la pornirea producţiei la varianta de curse.

mercedes-benz-300sl-59
Nu zboară, dar volanul se rabatează

Un coupe extrem de frumos, care a primit semnătura proprie – uşile gullwing – din raţiuni pur inginereşti. Deoarece versiunea de curse a fost creată în jurul unui şasiu tubular, caroseria a trebuit să se muleze pe acest şasiu, fără să-i afecteze rigiditatea. Iar aşa au apărut uşile gullwing, care se deschid de undeva de la jumătatea caroseriei, şi nu de jos, fiindcă acolo e ascuns şasiul-minune.

Cât despre motorsport, 300SL-ul stă destul de bine, cu victorii la cursa de 24 de ore de la Le Mans şi la Carrera Panamericana în 1952.

Mercedes-Benz G-Class (W460)
Da, ştiu, G-Class se produce şi acum, dar, sincer să fiu, acum a devenit un SUV cumpărat mai mult de cei care îşi petrec nopţile în cluburi, şi nu în pădure. Aşa că o să mă rezum la prima variantă a G-Wagen-ului, cea gândită pentru off-road. Doar pentru off-road.

mercedes-benz-230-g-cabrio-1
Fără piele, fără jante de 20 de inci, fără praguri din inox şi fără navigaţie prin GPS

Opel Manta

Prima generaţie a lui Opel Manta a fost un concurent direct pentru binecunoscutul Ford Capri. Un coupe cu forme clasice, care s-a numărat printre foarte puţinele modele Opel vândute în Marea Britanie şi Statele Unite ale Americii sub marca mamă, şi nu sub numele Vauxhall sau Buick.

opel-manta-gt-e-4
Cam aşa arătau coupe-urile europene în anii ’70

Acum, Opel Manta este o maşină clasică cu un grup de fani destul de numeros în Germania. A, da, şi succesorul lui Manta este Calibra (câh).

Opel Omega
Primul Opel Omega a încercat să arate lumii întregi că nu doar Audi şi BMW ştiu să facă berline mari de calitate. Şi a cam reuşit, dacă te gândeşti că a avut un coeficient aerodinamic cd de 0,28 şi că a fost votată maşina anului 1987 în Europa.

Omega a avut dotări moderne (la acea vreme) ca ABS, computer de bord şi torpedo refrigerat, precum şi, pentru o scurtă perioadă de vreme, un panou de bord complet digital.

opel-omega-3000-2
Omega 3000, pentru că 2000 ar fi fost prea obişnuit

A existat şi o versiune sport, denumită Omega 3000, care a primit un propulsor de 3,0 litri cu 179 CP, o suspensie coborâtă şi un diferenţial cu alunecare limitată. Totodată, a existat şi versiunea limitată Lotus Omega, dezvoltată în colaborare cu britanicii de la Lotus, care a primit un motor biturbo de 3,6 litri cu o putere maximă de 382 CP. Mmmmmm, delicios. Mai mult, s-a ales şi cu cutia de viteze manuală cu şase trepte de pe Chevrolet Corvette ZR1, ceea ce a dus la o viteză maximă de aproximativ 300 km/h şi un sprint de la zero până la 100 km/h de doar 5,3 secunde. Cine a zis că Opelurile sunt plictisitoare?


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...