Leafly, un site care deține o aplicație pentru telefoanele mobile care localizează și descrie dispensarele unde se eliberează marijuana în scop medical, a cumpărat o pagina întreagă în ediția tipărită de duminica a ziarului The New York Times.
Este probabil prima reclama la canabis în istoria de 163 de ani a ziarului american, scrie AdWeek.
„Deși am avut în trecut reclame de promovare a organizațiilor care apărau marijuana, cum ar fi NORML – Organizația Națională pentru Reforma Legilor privind Marijuana, aceasta ar putea fi prima reclamă direct pentru marijuană. Dar pentru ca nu urmărim subiectul reclamelor, nici nu putem confirma acest lucru”, a declarat un reprezentant al The New York Times.
„Credem că tocmai facem istorie. Acest lucru ar fi fost complet de neimaginat în urma cu câțiva ani. De fapt, până acum câteva luni, cred că o publicație precum The New York Times ne-ar fi spus nu”, a declarat Scott Lowry, director în cadrul firmei care deține Leafly.
Reclama se axează pe „Legea îngrijirii pline de compasiune”, promulgată recent în New York, prin care folosirea în scop medicinal a marijuanei a fost legalizată. Deși Leafly nu a dezvăluit cât a costat reclama, se cunoaște faptul că The New York Times cere 179.908 dolari pentru o reclamă publicată în poziția respectivă și ediția de duminică.
Potrivit ziarului Washington Post, o altă organizație, care se opune comercializării legale a marijuanei urmează să cumpere la rândul ei o reclamă în The New York Times.