(FOTO) Cum arată flota Fly One; Cât de vechi sunt aeronavele și cui, de fapt, aparțin

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

Compania aeriană Fly One ține prima pagină a portalurilor de știri în ultima perioadă, din cauza incidentelor în care a fost implicată și a criticilor care vin din partea pasagerilor.

Ultimul incident care a implicat această companie a avut loc duminică, atunci când unul dintre avioanele companiei controlate anterior de către ministrul Justiției, Vladimir Cebotari, a aterizat pe un aeroport din Grecia la scurt timp după decolare, pasagerii fiind nevoiți să aștepte încă o zi întoarcerea acasă.

Citeşte şi: Zbor de coşmar: Pasagerii companiei care aparține ministrului Justiției, blocaţi pe un aeroport din Grecia. Au primit apă şi hrană după 6 ore

Aeronava implicată în acest incident, un Airbus A320 are o vechime de aproape 20 de ani și aparține în prezent companiei Air Armenia, de unde Fly One o și închiriază.

Acest avion a zburat pentru prima dată în anul 1997, fiind comandat de compania Ansett Australia, care l-a utilizat timp de 5 ani. Ulterior avionul identificat cu codul EK32002 a intrat în flota Air Armenia, fiind în cea mai mare perioadă închiriat către mai multe companii, printre care unele din Sudan și Republica Democrată Congo. 

Deși ar părea un avion vechi și cu o istorie cel puțin interesantă, acest Airbus este, de fapt, unul dintre cele mai noi aflat în flota companiei aeriene moldovenești.

Cinci avioane, cu o vârstă medie de 21 de ani și toate închiriate 

Pe lângă aeronava implicată în incidentul din Grecia, Fly One a mai utilizat sau utilizează încă 4 Airbusuri, toate din seria 320. Ce este interesant e că toate aeronavele aparțin altor companii și sunt vechi și foarte vechi.

Cel mai vechi Airbus A320 utilizat de Fly One are exact 26 de ani și este închiriat tot din Armenia, de la compania Atlantis European Airways. Este interesant că acest avion este singurul din dotarea companiei armene. De altfel, Fly One utilizează cel mai des acest avion.

Spre exemplu luni, 3 iulie, acest avion și-a început ziua zburând de la Chișinău spre Antalya, apoi a mai ajuns, de fiecare dată după ce a trecut prin capitala țării noastre, la Moscova, Paris și Parma. La un simplu calcul, bătrâna aeronavă a făcut peste 15 mii de km doar ieri, reușind performanța de a ajunge la Chișinău, de la Parma, în jurul orei 2, cu doar o oră întârziere față de ora estimată.

waer

În prezent, Fly One se folosește de 3 avioane, cu care ajunge în peste 20 de destinații din Europa și care fac câte cel puțin 6 curse zilnic.

Cum stă concurența

Principalul concurent pentru Fly One este compania de stat Air Moldova, și ea destul de criticată în ultima perioadă din cauza unor incidente în care a fost implicată. Totuși, Air Moldova are o flotă ceva mai nouă, cu o vârstă medie de 13 ani, iar majoritatea aeronavelor îi și aparțin.

Cel mai vechi avion al Air Moldova este un Airbus A320 vechi de aproape 21 de ani și face curse zilnice doar spre Moscova. Cele mai noi avioane ale acestei companii sunt două Embraere care au o vârstă de mai puțin de 8 ani.

Autoritatea Aeronautică Civilă nu se implică

Autoritatea Aeronautică de la Chișinău anunţă că nu va investiga incidentul FlyOne din Grecia, iar o anchetă a portalului Anticorupţie.md scotea la iveală, în luna mai 2016, că Mircea Maleca, pe atunci directorul Autorităţii Aeronautice Civile (AAC), ar fi adevăratul partener de afacere al familiei ministrului Justiţiei, Vladimir Cebotari, în cadrul noii companii aeriene Fly One, oficialul ascunzându-se în spatele fostului său socru de la Leova. Acest fapt este confirmat într-o scrisoare ce ar fi fost semnată de Mihai Balan, directorul Serviciului de Informaţii şi Securitate (SIS), ajunsă în posesia portalului. Deşi nu-i confirmă autenticitatea, şefii de la SIS susţin într-un răspuns oficial că șefii AAC exercită abuz de putere prin promovarea intereselor private în aviaţia civilă, ceea ce ar contraveni intereselor statului

Cel puțin din primăvara 2017, Mircea Maleca, fostul director al Autorității Aeronautice Civile (AAC), a devenit oficial administrator al firmei Fly One SRL.

Firma, înregistrată în toamna anului 2015, o avea printre fondatori pe Maria Cebotari, soţia actualului ministru al Justiţiei, Vladimir Cebotari, în timp ce sora acestuia, Mariana Tăbuică, era noul director executiv. În octombrie 2016, Anticoruptie.md a scris despre faptul că soția ministrului a renunțat la cota-parte de 40% din cadrul companiei Fly One SRL. Pachetul a intrat în posesia lui Andrei Țurcan, fost director comercial al companiei Air Moldova în perioada în care Cebotari ocupa postul de director al Departamentului juridic.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...