Facebook se implică activ în ancheta privind amestecul Rusiei în alegerile prezidențiale din SUA. Rețeaua de socializare va pune la dispoziția Congresului mii de reclame politice cumpărate de ruși, a anunțat Mark Zuckerberg. Imediat, Kremlinul a negat orice amestec.
Într-o intervenție live pe Facebook, fondatorul rețelei de socializare a anunțat că va pune la dispoziția Congresului conținutul a mii de reclame cu tentă politică publicate în timpul campaniei pentru prezidențialele de anul trecut. Mark Zuckerberg a promis și mai multă transparență.
Mark Zuckerberg: „Cele mai multe reclame sunt cumpărate prin aplicație sau prin site-ul nostru fără un contact direct cu cineva de la Facebook. Așa s-a întâmplat și în acest caz”.
În urmă unei anchete interne, Facebook a descoperit peste trei mii de anunțuri cumpărate cu 100 de mii de dolari. Într-un comunicat se arată că „vasta majoritate a acestor anunțuri nu se refereau direct la alegerile americane sau la un candidat anume dar vizau sa amplifice anumite mesaje politice și divizarea sociala”.
Mark Warner, senator: „În sfârșit Facebook devine responsabilă, dar dovada o să o vedem în cantitatea de materiale pe care ni le vor oferi, iar apoi vor trebui să continue să lucreze cu noi la identificarea și altor site-uri care ar putea să fie rusești”.
Kremlinul a negat orice implicare. Nu știm cine și cum achiziționează publicitate pe Facebook, iar noi nu am făcut niciodată asta, a declarat purtătorul de cuvânt al președintelui Putin.
Amestecul în alegeri a devenit o preocupare tot mai mare. Mark Zuckerberg a vorbit și despre scrutinul din Germania de duminică și a amintit că Facebook a închis deja mii de conturi false și colaborează cu autoritățile de la Berlin.