După luni de zile fără bani, în sfârșit vor primi un salariu. Lucrătorii nodului feroviar Bălți au fost angați la întreprinderile municipale

by D M
Distribuiti mai departe...

Lucrătorii nodului feroviar Bălți, care așa și nu și-au primit salariile se angajează la întreprinderile municipale din oraș. Doi muncitori au obținut un loc de muncă la ÎM.,,Direcția Reparații și Construcții Drumuri”.  Iar Rita Pădureț, recent, a devenit taxatoare în cadrul Direcției de Troleibuze, scrie BTV.

Valentin Stanțier a dedicat peste 40 de ani întreprinderii de stat ,,Calea Ferată” , dar acum a rămas fără salariu și a fost nevoit să plece. Când a aflat despre oferta primarului de Bălți despre posibilitatea angajării în întreprinderile municipale, a decis să se adreseze întreprinderii  „DRCD”.

Vladimir Sazonenco activează în calitate de geodezist la Î.M.„DRCD” din Bălți. Bărbatul spune că nu a mai putut lucra la Calea Ferată pentru că nu și-a primit salariul de 5 luni.

Foștii muncitori ai nodului feroviar au spus că, le-a fost dificil să renunțe la locul de muncă, unde și-au petrecut cea mai mare parte a vieții, dar nu mai pot rezista fără un venit stabil.

La inițiativa primarului de Bălți, Renato Usatîi, toți lucrătorii care au activiat la nodul feroviar din localitate vor beneficia de călătorii gratuite cu transportul public. De asemenea, Usatîi a propus ca muncitorii de la Calea Ferată să fie angajați la întreprinderile municipale din oraș. El a vorbit despre acest lucru la un miting al feroviarilor, desfășurat concomitent în mai multe localități din țară, cauzat de situația deplorabilă de la întreprindere și lipsa salarilor.

Un raport privind situația la CFM prezentat ieri în plenul Parlamentului arată că în zece ani, întreprinderea Calea Ferată din Moldova a fost delapidată de peste un miliard cinci sute de mii de lei. Întreprindere a fost prejudiciată, printre altele, de transportul de pasageri fără bilete, furtul de combustibil și procurarea la preț mult mai mare a unor piese de schimb pentru repararea locomotivelor. 

„În doar doi ani, 2018-2019, CFM a fost prejudiciată prin furturi de motorină în valoare de 22.900.000 de lei. Prin alți 64 de milioane de lei, instituția a fost prejudiciată din cauza obiectelor nefinalizate sau executate necalitativ. Acestea nu funcționează și nu aduc nimic. Aici este și tronsonul Cahul Giurgiulești unde au fost folosite 500 milioane de lei. În anul 2009 lucrările s-au stopat, pentru că trebuiau investiți alte 274 de milioane. Pri urmare, calea ferată nu a fost dată în exploatare”, a declarat deputatul Oleg Lipski, care a prezentat raportul.

SIS-ul l-a informat pe Igor Dodon încă în decembrie 2019 despre furturile de milioane de la CFM, scrie RU1. Un raport despre delapidările de milioane de dolari a celei mai mari întreprinderi de stat a primit și fostul premier Ion Chicu. Cu toate acestea, autoritățile de atunci nu au întreprins nicio acțiune pentru a opri flagelul, ci s-au limitat doar la a schimba conducerea întreprinderii cu oameni de “încredere”. Despre aceasta a declarat, într-un live pe Facebook, liderul Partidului Nostru, Renato Usatîi, care a prezentat drept probă raportul trimis în data de 10 decembrie 2019, de șeful SIS-ului Alexandru Esaulenco, președintelui țării și șefului Guvernului. În paginile documentului sunt descrise în detalii schemele criminale, care au dus la prăbușirea căii ferate. De asemenea, raportul conține numele a zeci de companii, numele proprietarilor și beneficiarilor acestora, de la care compania feroviară a achiziționat piese de schimb, combustibil, lubrifianți și alte bunuri cu prețuri de până la 300% mai mari decât cele de pe piață. Totodată, în baza unei scheme a fost monopolizat traficul de marfă al întreprinderii. Acesta funcționa cu tarife umflate și în interesul unui grup restrâns de companii.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...

Comments are closed.