(DOC) ONG-urile critică felul în care Harunjen a fost învestit în funcția de procuror general: „Numirea ar fi fost făcută cu un scop ascuns”

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

Mai multe organizații neguvernamentale dezaprobă felul în care Eduard Harunjen a fost învestit în funcția de procuror general și solicită șefului statului să facă publică informația cu privire la verificarea integrității acestuia, pusă la dispoziție de Serviciul de Informații și Securitate.

Societatea civilă îi cere lui Eduard Harunjen să vină cu explicații publice privind legalitatea provenienței averilor sale și acțiunile legate de evenimentele tragice din aprilie 2009 în care a fost implicat.

Totodată, organizațiile neguvernamentale solicită Autorității Naționale de Integritate, imediat după ce va deveni funcțională, să efectueze controlul averii procurorului general.

„Numirea candidatului la funcţia de Procuror General într-o asemenea grabă afectează grav încrederea în Procuratură şi alimentează suspiciunea că a fost făcută cu un scop ascuns. Solicităm Preşedintelui Republicii Moldova să facă publică informaţia cu privire la verificarea integrităţii titularului la funcţia de demnitate publică, pusă la dispoziţie de Serviciul de Informaţii şi Securitate. Solicităm Procurorului General să vină cu explicaţii publice pentru a exclude orice dubiu cu privire la legalitatea provenienţei averilor sale şi acţiunile legate de evenimentele tragice din aprilie 2009 în care a fost implicat. Solicităm Autorităţii Naţionale de Integritate, imediat după ce devine funcţională, să efectueze controlul averii Procurorului General”, se arată într-o declarație a societății civile.

„Avem dubii rezonabile că Serviciul de Informaţii şi Securitate, CSP şi Preşedintele ţării au verificat suficient de atent integritatea domnului Harunjen, conform legislaţiei relevante ocupării funcţiei de demnitate publică, şi că au examinat suficient circumstanţele de nimicire a unui dosar penal într-o cauză de deces care a avut loc în aprilie 2009”, se mai arată în declarație.

Autorii apelului susțin că graba cu care a fost învestit Eduard Harunjen în funcție alimentează suspiciunea că întregul proces a fost orchestrat.

„Regretăm repetarea modului de numire a persoanelor de demnitate publică în asemenea circumstanțe. Reamintim că în ianuarie 2016, societatea civilă a condamnat modul nedemocratic în care a fost învestit Guvernul Filip de către președintele Timofti. De asemenea, în condițiile în care recent au avut loc alegeri prezidențiale, chiar dacă acest fapt nu este expres prevăzut de lege, era logic și firesc să se aștepte ca numirea noului procuror general să fie efectuată de noul președinte”, se mai arat în declarația ONG-urilor.

Eduard Harunjen a fost învestit în funcție la nici 24 de ore după ce Consiliul Superior al Procurorilor l-a fost desemnat câștigător în cursa pentru fotoliul de procuror general.

Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...