Comisia Europeană: Orice „conținut terorist” semnalat pe internet trebuie eliminat în interval de o oră

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

Orice „conținut terorist” pe internet trebuie eliminat într-o oră de la semnalarea sa de către autorități, a cerut joi Comisia Europeană, în cadrul unor recomandări către actorii din sector pentru a lupta împotriva materialelor ilicite în mediul online, relatează AFP.

Executivul european a transmis de asemenea recomandări platformelor online pentru a întări lupta împotriva discursurilor bazate pe ură, a pornografiei infantile sau a contrafacerilor.

Bruxellesul a subliniat că își rezervă posibilitatea de a înainta o legislație cu caracter obligatoriu dacă nu vor fi urmate toate recomandările.

„Platformele online sunt pe punctul de a deveni principala poartă de acces la informație, prin urmare ele trebuie să furnizeze un mediu sigur pentru utilizatorii lor”, a declarat în fața presei Andrus Ansip, vicepreședinte al Comisiei Europene pentru piața unică digitală.

„Ceea ce este ilicit în afara mediului online este ilicit și online”, a adăugat el, prezentând „măsurile operaționale” recomandate de Comisie împotriva „tuturor formelor de conținut ilicit”.

Conținutul cu caracter ilicit „produce cele mai multe prejudicii în primele ore de la apariția sa online, astfel că toate companiile trebuie să elimine acest tip de conținut într-un interval de o oră începând de la semnalarea sa, ca regulă generală”, a explicat executivul european într-un comunicat.

Semnalarea respectivă trebui să vină de la autorități, de exemplu poliția, a precizat Comisia, care face apel de asemenea la companii să introducă instrumente de detectare automată.

Mai general, companiile sunt solicitate să introducă proceduri de semnalare mai clare pentru utilizatori pentru toate „conținuturile ilicite”.

Comisia Europeană vrea de asemenea ca un număr mai mare de companii să adopte „Codul de conduită” al UE împotriva discursurilor bazate pe ură. Companii precum Facebook, Twitter, YouTube și Microsoft s-au angajat să facă asta de aproape doi ani, iar mai recent, şi Instagram şi Google+.

În ultimul bilanț al acestei inițiative, realizat la sfârșitul lunii ianuarie, Comisia a spus că aceste companii „își respectă din ce în ce mai bine angajamentele de suprimare în 24 de ore a majorității discursurilor bazate pe ură”. Bruxellesul și-a exprimat totuși regretul pentru „absența unui feedback sistematic de informații către utilizatori”.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...