Chinezii atacă dur piaţa auto europeană; Cum arată maşinile care fac concurenţă Daciei

Chinezii atacă dur piaţa auto europeană; Cum arată maşinile care fac concurenţă Daciei

Competitivitatea chinezilor nu este un lucru nou pe care să-l aflăm acum, însă modalităţile ingenioase prin care încearcă aceştia să detroneze întreaga piaţă auto sunt demne de luat în seamă, scrie Gândul.

Pe lângă ”poarta” europeană din sătucul Bahovista, Bulgaria, acolo unde chinezii importă piese auto şi le asamblează în maşini europene, acum au găsit o nouă modalitate de a submina piaţa auto europeană.

În Bahovista ei asamblează maşini cu piese chinezeşti, pe care primesc certificat european, deoarece sunt produse pe teritoriul Europei. Însă, în Italia şi-au deschis propria fabrică. Cu peste 2000 de angajaţi, cu un tiraj de peste 20.000 de unităţi auto în primul an şi cu o creştere fulminantă de peste 100% anual, chinezii au adus unul dintre cele mai ieftine branduri de maşini pe teritoriul Europei.

Maşina care face concurenţă Daciei

Aţi auzit vreodată de brandul DR Auto? Este o marcă auto produsă în Italia, nefiind însă o marcă italienească. Chinezii de la Cherry au înfiinţat aici o fabrică în care produc până la 50.000 de unităţi anual. Fabrica a fost înfiinţată în 2006, conform unor surse, iar până în 2011 existau deja peste 3 serii de maşini produse. Dr. Zero este una dintre cele mai populare dintre acestea.

Ce e cel mai interesant la aceste maşini, ca de altfel la toate produsele chinezeşti, ele reuşesc să fie extrem de fiabile şi foarte, foarte ieftine. Poţi găsi o astfel de maşină la preţul de 14.000 euro, aproximativ. Pentru o maşină nouă acesta este un preţ cu adevărat competitiv. Astfel, DR Auto poate face cu succes concurenţă Daciei, a căror preţuri se ridică la 13.000 euro (Duster).

Piese ieftine şi calitate slabă

Deşi maşina este produsă într-un număr extrem de mare, iar cererea există la nivel global, specialiştii spun că piesele acestei maşini sunt de o calitate îndoielnică. Totuşi, designul este unul foarte îngrijit, la prima vedere. Interiorul este unul simplist, mizând pe ergonomie, iar exteriorul este unul inedit. Oferă maşinii un aspect agresiv, aşa cum ne-am obişnuit la maşinile asiatice, însă conferă şi elegantă în acelaşi timp.

DR3, spre exemplu, are un motor de 1.5 litri şi poate dezvoltă 108CP, fiind un ”benzinar” care a fost pregătit să rupă piaţă cu o dotare cu adevărat unică la momentul lansării sale, în 2011. Acesta a fost dotat cu un motor cu versiune bi-fuel.

Deşi Dacia nu-şi face încă griji, iar producătorii nemţi nici măcar nu clipesc în faţă maşinilor DR Auto, chinezii încep să apară din ce în ce mai pronunţat pe piaţă auto din Europa. Iar cel puţin pentru ţările estice, acest lucru este îngrijorător, în condiţiile în care chinezii reuşesc să livreze la un preţ extrem de mic.

0