Calea Ferată a rămas fără vagoane; Trenul Prietenia Bucureşti-Chişinău va circula din două în două zile

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

După aproape un sfert de secol de la înfiinţare, trenul Prietenia, care face legătura între Bucureşti şi Chişinău, nu va mai circula în fiecare zi.

Decizia stranie, la prima vedere, a conducerii societăţii Calea Ferată din Moldova (CFM) a fost adusă la sfârșitul lunii martie la cunoştinţa oficialilor CFR Călători, operatorul de stat din România.

În 2009 trenul Prietenia a fost iniţial suspendat, apoi reintrodus în circulaţie din două în două zile. La acea vreme a fost vorba de o decizie politică, luată de autorităţile comuniste de la Chişinău, în frunte cu Vladimir Voronin. Acum, cauzele sunt de ordin economic, scrie presa română.

Surse din cadrul CFR Călători au precizat pentru cetateanul.net că adevăratul motiv pentru care garnitura va circula doar o dată la două zile îl constituie dificultăţile financiare cu care se confruntă compania moldovenească de stat Calea Ferată din Moldova (CFM).

„Adevărul este că moldovenii nu mai au parc de vagoane disponibile din punct de vedere tehnic. Dacă circulă o dată la două zile, nu trebuie să mai asigure două garnituri, ci una singură”, au declarat sursele citate.

Amintim că, tot din cauza problemelor financiare, mai exact din cauza pierderilor acumulate, CRM a stabilit, din 1 aprilie, tarife noi la călătoriile cu trenul.

În funcție de distanță, costul unei călătorii variază între 3 și 15 lei pentru copii și între 6 și 30 de lei pentru maturi.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...