Apple, lider mondial pe piața accesoriilor conectate în 2017

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

Vânzările bune înregistrate în ultimul trimestru al anului trecut de ultimul ceas conectat la Internet al celor de la Apple a propulsat grupul american pe poziția de lider mondial al pieței accesoriilor conectate (wearable), arată un studiu publicat joi de firma de cercetare de piață IDC, informează AFP, consultat de Agerpres.

La nivel global, numărul de dispozitive de tip wearable livrate anul trecut a ajuns la 115,4 milioane unități, în creștere cu 10,3% față de cele 104,6 milioane unități livrate în 2016.

„Creșterea de 10,3% în ritm anual înregistrată în 2017 reprezintă un declin semnificativ față de avansul de 27,3% înregistrat în 2016. Am văzut cum numeroși vânzători se bazează pe modele vechi sau chiar au ieșit complet de pe piață. În același timp, vânzătorii care au rămas pe piață nu numai că au înlocuit modelele mai vechi, dar au adăugat caracteristici și servicii care au făcut dispozitivele de tip wearable mai integrate în viața oamenilor”, a declarat directorul de cercetare de la IDC, Ramon T. Llamas.

Conform estimărilor IDC, în ultimul trimestru al anului trecut, Apple a vândut aproximativ opt milioane de exemplare de Apple Watch, ceea ce reprezintă 21% din vânzările totale de accesorii conectate de toate tipurile vândute în acea perioadă. Grupul condus de Tim Cook a profitat în special de lansarea în luna septembrie a noului AppleWatch seria 3. Rivalul american Fitbit se situează pe poziția secundă cu o cotă de piață de 14,2%, urmat de grupul chinez Xiaomi cu o cotă de piață de 13%.

Pe ansamblul anului 2017, IDC estimează că Apple a vândut 17,7 milioane accesorii conectate la nivel global, ceea ce i-a permis să controleze 15,3% din piața de „wearables”, urmat de Xiaomi (13,6%) și Fitbit (13,3%).


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...