A fost lansat serviciul de asistenţă ”Linia telefonică pentru copii”

by Genko Genko
Distribuiti mai departe...

A fost lansat serviciul de asistenţă ”Linia telefonică pentru copii”, care va oferi suport informațional și consultări copiilor, părințiilor sau îngrijitorilor acestora. Apelând serviciul telefonic 116 111, persoanele vor primi consulață psiho – emoțională și vor fi informați despre anumite probleme.

De asemenea, serviciul va reprezenta o opțiune suplimentară de sesizare pentru persoane, care doresc să refere un caz privind necesitatea asistenței unui copil.

Potrivit Viceprim – ministrului Tatiana Potîng, noua linie ferbinte este un serviciu indispensabil tât copiilor care s-au confruntat cu anumite probleme de ordin psihih, fizic sau sexual, cât și celor care vor să fie informați și să acționeze oportul în caz de necesitate. ”Necesitatea liniei telefonice a fost discutată în cadrul mai multor ședințe a Consiliului Naţional pentru Protecţia Drepturilor Copilului. Au avul loc un șir de consultări cu ministerele de resort, partenerii externi și societatea civila. Cu prilejul marcării Zilei internaţionale a copiilor, victime ale agresiunii fizice, psihice sau emoţionale se putem bucura de apariţia unui serviciu indispensabil pentru protecţia drepturilor copiilor”, a spus Potîng.

Serviciul social ”Linia telefonică pentru copii” poate fi apelat fără taxare din orice reţea de telefonie fiind disponibil în prima etapă între orele 8 şi 21, inclusiv sâmbăta şi duminica. 7 psihologi vor oferi gratis consultaţii confidenţiale pentru copiii cu risc sporit de a fi victime ale violenţei şi abuzului intervenind, dacă va fi cazul, cu vizite în teritoriu.


Distribuiti mai departe...

CITIȚI ȘI...